Meest gestelde vragen

Over bezoek

Kan ik spontaan langskomen en een toegangskaartje aan de kassa kopen?
Het Stadsmuseum is ruim opgezet en beschikt over veel ruimte. Altijd van harte welkom om zonder reservering langs te komen. Als je verzekerd wilt zijn van je bezoek, reserveer dan vooraf je ticket online. Boek hier je tickets online!
Dit geldt ook voor houders van de Museumkaart en andere ledenpassen.

Ik heb een Museumkaart, een vrijkaart of een andere ledenpas die me gratis toegang geeft. Moet ik ook een online ticket reserveren?
Alleen als je verzekerd wil zijn van een plek maak je een reservering. Het Stadsmuseum Harderwijk is ruim opgezet en daarom is er bijna altijd ruimte.

Neem je Museumkaart of vrijkaart mee naar het museum! We kunnen in het museum alleen de echte Museumkaart scannen. Een kopie of scan op bijvoorbeeld een telefoon is niet geldig volgens de regels van de Museumvereniging.

De VIP-pas van de Vriendenloterij is bij ons niet geldig.

Heb ik een coronabewijs nodig?
Nee, het museum kun je zonder coronabewijs bezoeken. Voor een kopje koffie in het museumcafé dien je jouw coronabewijs, i.c.m. het tonen van je identiteitsbewijs, te laten scannen bij de medewerker in het café.

Mag ik mijn hond meenemen?
Nee. Alleen geleidehonden zijn welkom in het museum.

Over reserveren

Wat is een tijdslot?
Door te werken met tijdsloten kunnen we de hoeveelheid bezoekers optimaal spreiden over de dag en in de ruimtes. Je hebt per tijdslot onbeperkt de tijd om het museum te bezoeken.

Ik kan niet komen en wil graag annuleren
Wanneer je een ticket gereserveerd hebt en je kunt toch niet komen, vragen we je contact met ons op te nemen om de reservering om te boeken. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@stadsmuseum-harderwijk.nl. Zo voorkomen we dat tijdsloten onnodig bezet worden gehouden en kunnen we andere bezoekers blij maken met een ticket!

Over extra maatregelen

Kan ik het museum bezoeken als ik verkoudheidsklachten heb?
Nee, dat mag niet. In lijn met de landelijke maatregelen vragen we je in dat geval om thuis te blijven. We ontvangen je graag als je weer helemaal beter bent.

Welke hygiënemaatregelen zijn er in het museum genomen?
We zorgen voor extra schoonmaak van contactpunten en aanraakoppervlakken, zoals deurklinken, wc’s, kranen en pinautomaten. In het museum is desinfecterende handgel beschikbaar.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek?
Nee, dat hoeft niet. Het mag natuurlijk wel.

Kan ik in het museum met cash betalen?
Liever niet. In verband met de hygiëne verzoeken wij iedereen contactloos te betalen.

Over voorzieningen in het museum

Is er een lift?
Ja, het gehele museum is daarmee ook door mindervaliden te bezoeken. Kom je met een groep mindervaliden of gebruik je een elektrische rolstoel dan vragen we je contact met ons op te nemen door een mail te sturen naar info@stadsmuseum-harderwijk.nl. We kijken dan samen hoe we je bezoek zo aangenaam mogelijk kunnen maken.

Is de museumwinkel open?
Ja, de museumwinkel is geopend. In verband met de hygiëne verzoeken wij iedereen contactloos te betalen.

Is er ook koffie?
Ja, in het Museumcafé staat een kopje koffie met iets lekkers voor je klaar. In het Museumcafé dien je jouw coronabewijs, i.c.m. het tonen van je identiteitsbewijs, te laten scannen bij de medewerker in het café. De lokale horeca ontvangen je graag met lunch en andere lekkernijen.

Is er een audiotour?
Ja. De audiotour kun je ook meenemen bij het bezoek bij aan de Grote Kerk.

Waar kan ik het beste parkeren?
Klik hier voor meer informatie.

Over publieksactiviteiten

Kan ik een rondleiding of evenement bij het museum boeken?
Dat kan! Neem contact met ons op via mail: info@stadsmuseum-harderwijk.nl.

Heb je een andere vraag?
Stuur een mail naar info@stadsmuseum-harderwijk.nl. We helpen je graag.