Vacature stagiaire bezoekersonderzoek

Van het opbouwen van een kwantitatieve database tot observeren en interviewen van bezoekers in het museum

Je gaat werken binnen het project ‘Inzicht in de bezoekers van Stichting Stadsmuseum Harderwijk (SSH)’. Dit project wordt tegelijkertijd met jouw komst opgestart. Het project wordt geleid door Branddoctors, een strategisch marketingbureau.

 

Het project en jouw taken
Er is op dit moment weinig inzicht in de bezoekers aan de locaties van SSH. Er is geen inzicht in demografische gegevens (geslacht, leeftijden, woonplaats etc.), maar we weten ook niet wat hen drijft en waarom ze wel of niet naar Harderwijk of beide musea komen. In dit project heb jij drie kerntaken:

  • Je bent chef kwantitatieve data. Er ligt al best veel, maar er is weinig structuur en weinig borging. Jij gaat een mooie kwantitatieve database opbouwen zodat we de bezoekers goed leren kennen.
  • Je ondersteunt Branddoctors in het kwalitatieve onderzoek. Je leert observeren, interviewen en analyseren. En ondersteunt in de rapportage. Je krijgt de kans om écht heel dichtbij de bezoekers te komen en verdiept je in hoe mensen zich gedragen.
  • Je bent ondersteunend in het opbouwen van een relatie met de bezoekers. Jouw kwantitatieve database is hiervoor de basis. Mede door jouw ondersteuning gaat er bijvoorbeeld op tijd een update uit naar onze bezoekers.
Lees hier de volledige vacature als pdf